Sådan Sætter Du Mødebooking op på Din Egen Hjemmeside

Hvis en central del af din virksomheds aktiviteter er møder med kunder, og du allerede har en hjemmeside, så er det en god idé at tilbyde kunderne at booke møder direkte på hjemmesiden. Ved at bruge et system til Mødebooking kan du endda, afhængigt af din branche, ske at vinde flere kunder over. Online mødebooking er langt det nemmeste for din kunde: de kan se alle de tilgængelige tider, frem for at skulle snakke frem og tilbage over telefon eller email. Der er altså en god chance for at du kan vinde kunder over, ved at gøre det lettere for dem at booke et møde med dig end med konkurrenterne.

Det første der skal til for at tage imøde bookinger på din side er at vælge et mødebooking system. Der er mange reservationssystemer på markedet, og det kan være noget af en uoverskueligt jungle. Der reklameres med features man ikke ved om man har brug for, der er mange forskellige prisstrukturer, og så skal systemet selvfølgelig også være let at bruge. Nogle udbydere lader dig have hele systemet på din egen hjemmeside, hvor andre tilbyder IT hosting som en del af pakken.

Når systemet er sat op på sin hjemmeside er du egentligt klar. Nogle booking systemer tager kunden videre til en ekstern side, mens andre holder kunden på din egen hjemmeside hele vejen igennem. Det er generelt bedre at have et booking system der holder kunderne på din egen side ? det giver dig mere kontrol, og mindsker risikoen for at du forvirrer eller mister kunden.

Det skal helst være så smertefrit som muligt at booke for dine kunder. Finder de processen besværlig, så er der risiko for at de giver op og ringer til din konkurrent i stedet. Jo mindre friktion jo bedre ? det kan derfor anbefales at gå udenom systemer der tvinger dine kunder til at oprette en konto for at kunne booke et møde. Dine kunder vil gerne bare booke et møde ? de har ikke lyst til at give deres informationer til en eller anden udbyder af mødebooking software. Med udgangspunkt i dette, er det også anbefalelsesværdigt kun at spørge efter information du absolut har brug for ? jo mindre de skal indtaste, jo større er chancen for at de booker.

Reservationssystemer der kører online kan indeholde mange brugbare funktioner, der gør det let at overskue og håndtere dine møder. Sørg for at dit system kan integrere til det kalender-system du primært bruger ? du har ikke lyst til at skulle tjekke flere kalendere. Det er samtidig en kæmpe fordel hvis dit booking system selv kan generere rapporter, da det sparer timevis af arbejde. Hvis dine møder koster penge, kan det hurtigt betale sig at finde en udbyder der også kan håndtere betalingerne for dig ? så kan kunderne finde kreditkortet frem under bookingen, og det hele bliver klaret for dig. Lettere for kunderne, lettere for dig.